Skip to main content

Zoeken

Zoeken

Ons beter leren kennen

Ons beter leren kennen Neutrogena

De roots van NEUTROGENA®
De NOORSE FORMULE in een notendop
Onderzoek en innovatie
Waar vindt u ons?

De roots van NEUTROGENA®

In 1930 richt Emanuel Stolaroff in Los Angeles een kleine onderneming op, gespecialiseerd in cosmeticaproducten en toiletartikelen, onder de naam Natone.

In 1954, wanneer hij in Europa rondreist voor zaken, hoort hij praten over een verrassende zeep: ze is zacht, transparant en amberkleurig, vlot en makkelijk af te spoelen, en ze laat geen resten achter. Kortom, het is de ideale zeep, aangezien ze de huid niet irriteert. Ze krijgt de naam NEUTROGENA®, vanwege de neutrale pH-graad die bijna identiek is aan die van water.

Overtuigd dat er een markt bestaat voor een zeep van een dergelijke kwaliteit, stelt Emanuel Stolaroff een voor die tijd vernieuwende commerciële strategie op punt. Omdat hij zich wil onderscheiden van zijn concurrenten, legt hij de nadruk op de amberkleurige transparantie van de zeep en breidt hij de verdeling uit naar supermarkten en apothekers. Het is een groot succes!

De zeep doet het zo goed dat NEUTROGENA® in 1962 het merk van de groep wordt.

De NOORSE FORMULE in een notendop

De NOORSE FORMULE is ontstaan met de handcrème, een product dat nu een waar symbool is voor het merk.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog wandelt een kinderarts langs de kaden van de haven van Bergen, waar hij de handen van enkele Ijszeevaarders schudt.

Hij is verrast over het verschil tussen de droogte van hun gezichten, gegroefd door de wind en de koude, en de zachtheid van hun handen. Niet veel later ontdekt hij dat het de visolie is, waarmee ze heel de dag in contact komen, die ervoor zorgt dat hun handpalmen zo zacht blijven.

En zo komt het dat jaren later de crème met NOORSE FORMULE op de markt verschijnt in België.

Onderzoek en innovatie

Sinds de jaren 1960 onderhoudt NEUTROGENA® sterke banden met de medische wereld en in het bijzonder met dermatologen. Het is Lloyd Cotsen, toenmalig directeur van de onderneming, die in 1966 het idee heeft om de producten te introduceren bij gezondheidszorgverleners. Hij sluit al gauw geprivilegieerde partnerschappen, gebaseerd op vertrouwen en het uitwisselen van expertise.
Zo investeert NEUTROGENA® in de loop der jaren in omvangrijke onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma's, die ervoor zullen zorgen dat het merk productlijnen kan maken en op punt stellen die steeds milder, meer hydraterend en hypoallergeen zijn en bovendien geschikt zijn voor de gevoelige huid.

De filosofie van het merk is vandaag nog steeds dezelfde: kwaliteitsproducten ontwikkelen in samenwerking met dermatologen.

Waar vindt u ons?

In 1994 wordt NEUTROGENA® een merk van de groep Johnson & Johnson. Hierdoor kan het zijn productlijn nog verder uitbreiden en zijn distributiecircuits diversifiëren.
Vandaag wordt NEUTROGENA® verkocht bij de apotheek.